Syddansk Universitet

Rekrutterings- kampagne

Denne case omfatter:
Outdoor, Print

Udfordringen

Konkurrencen om at få studerende ind på de videregående uddannelser er skærpet og det er i stigende grad nødvendigt, at de enkelte uddannelsesinstitutioner markedsfører sig aktivt og målrettet for at få dialog med, samt fat på, det ønskede antal studerende.

Syddansk Universitet – der er beliggende i Odense, Kolding, Slagelse, Esbjerg og Sønderborg og som samlet har ca. 27.000 studerende, fordelt på ca. 115 forskellige uddannelser – er meget opmærksom på denne markedsføringsopgave. De gør derfor en aktiv indsats og har erfaring med, at et af de vigtigste værktøjer i kampen om at tiltrække nye studerende, er en velfungerende uddannelsesguide.

Kreativt koncept

Farvetemaer og nem typografi
Med udgangspunkt i behovet for at kunne navigere nemt og overskueligt i uddannelsesguiden, blev der fastlagt et koncept, hvor hvert uddannelsestema fik sin helt egen farve.

Den typografiske stil var enkel, tidløs og nem at afkode og dermed en naturlig forlængelse af den valgte præmis: overskuelighed fremfor alt.

Testimonial
Som nyt indslag i uddannelsesguiden blev der valgt, at der skulle indslag fra nuværende studerende (ambassadører), der fortalte om deres egne oplevelser i forbindelse med opstarten på Syddansk Universitet. Formålet var at lette overgangen for de nye studerende og gøre opstarten så nem og smertefri som mulig.

Eksekvering

Uddannelsesguiden er basisproduktet, som de øvrige elementer er inspireret af. Designet er stramt og moderne i udtrykket. Farveinddelingen gør, at man bevarer overblikket, og ambassadørsiderne er med til at bløde op for alle de faktuelle data og informationer.

Herunder ses nogle flere af de andre elementer, der blev udviklet til kampagnen.

case-sdu-pilned

case-sdu-elementer

Hvad synes du om denne case?