Scanpipe

Rørsystemer til nye brugeroplevelser

Denne case omfatter:
Web

Visuel identitet

Billedstilen er holdt i Scanpipes identitetsfarver, enten gennem closeups af produkter eller som farvede overlays og baggrunde. Derudover er der tegnet skygger på produkterne for at give dem lidt mere dybde. Den anvendte font er Play regular/bold, som mimer logoets udtryk godt, med sit bastante udtryk og runde hjørner. Farvepaletten er holdt i Scanpipe’s identitetsfarver, hvor den blå er brugt til delestreger/datoer og den orange til links.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Undersideskabeloner

Der blev udviklet forskellige undersideskabeloner tilpasset varierende indhold, fx casevisning, nyhedsvisning, produktvisning osv. Fælles for undersiderne er at sidemenuen skifter farve til orange og på den måde giver en tydelig navigation til de mere tekstbaserede sider. Gennem markører er brugeren altid orienteret om sin placering på sitet.

case-scanpipe-mobilfunktioner-ikon

 

Mobile funktioner

Til mobilvisningen er der udviklet en række håndaktiverede funktioner, så brugeroplevelsen er mere intuitiv på mobil.

Fx kan der swipes gennem produktkategorierne på forsiden og nøgletallene på siden Om Scanpipe.

Menuen er desuden fikseret til toppen i mobilvisningen, så den altid er tilgængelig, uanset hvor langt man er nede på en given side.

case-scanpipe-bootstrap

Desktop, tablet og mobil

Sprog

Da Scanpipe netop har åbnet en afdeling i Sverige, under navnet Scanpipe AB, blev sitet lavet i to versioner; en dansk og en svensk.

Udover sprogforskellen, er indholdet heller ikke helt identisk på de to sites. Men for hurtigt at kunne skifte mellem de to sites, er der fastmonteret en sprogvælger i bunden af sidemenuen.

Hvad synes du om denne case?