Brand identitet
Skandinavisk design med international approach

Kunde

Rezas ApS
Håndknyttede tæpper

Målsætning

At skærpe Rezas brandidentitet og optimere kommunikationen til det internationale marked.

Kompetencer

Brand brief, visuel identitet, logodesign, tekstkoncept, katalog, foto, shop-in-shop design, salgsmaterialer

Every Rezas tells a story

Rezas er Nordeuropas største tæppegrossist af moderne og orientalske tæpper. Rezas har historisk været en relativt usynlig leverandør til resellers, men ønsker nu at træde i karakter som et kvalitetsbrand – både overfor resellers, resellers kunder samt øvrige kundesegmenter med hovedfokus på det europæiske marked.

Rezas brandet rummer en myriade af kvalitetsfortællinger. Alle Rezas tæpper er unika, da de er håndvævede eller håndknyttede efter lokale traditioner i eksempelvis Afghanistan, Persien, Pakistan og Indien. Omdrejningspunktet for den visuelle identitet har været at skabe en skandinavisk og moderne ramme med international appel, hvor fokus er på produkterne og de kvalitetsegenskaber der knytter sig til disse. Identiteten er bygget op omkring kvadraten, da kvaliteten af et tæppe måles i, hvor mange knuder der er indenfor en kvadratcentimeter.

Logodesign og annoncering

Co-branding, Shop-in-Shop + Pressematerialer

Hos Rezas stod vi, for cirka et år siden, med et ønske om at opgradere den visuelle identitet samt styrke vores position på markedet. Opgaverne lød blandt på redesign af logo, visuel identitet, pay off, designguide, webdesign til ny ecommerceplatform etc.

I valget af samarbejdspartner omkring denne proces, var det essentielt, at vi kunne mærke de mennesker, vi skulle arbejde sammen med for at nå hen til det mål. Hos Kindly har vi fundet lige præcis dét; Mennesker med et ønske om at lære sin kunde og dennes produkt at kende – og mennesker med kompetencer til at løse opgaverne.

Vi er meget begejstrede for samarbejdet, og vi glæder os til at udvikle os endnu mere sammen med Kindly.

— Camilla Rasmussen, Head of Marketing & E-commerce, Rezas