Brand identitet
Skandinavisk design med international approach
Rezas ApS
Håndknyttede tæpper
At skærpe Rezas brandidentitet og optimere kommunikationen til det internationale marked.
Brand brief, visuel identitet, logodesign, tekstkoncept, katalog, foto, shop-in-shop design, salgsmaterialer
Every Rezas tells a story
Rezas er Nordeuropas største tæppegrossist af moderne og orientalske tæpper. Rezas har historisk været en relativt usynlig leverandør til resellers, men ønsker nu at træde i karakter som et kvalitetsbrand – både overfor resellers, resellers kunder samt øvrige kundesegmenter med hovedfokus på det europæiske marked.
Rezas brandet rummer en myriade af kvalitetsfortællinger. Alle Rezas tæpper er unika, da de er håndvævede eller håndknyttede efter lokale traditioner i eksempelvis Afghanistan, Persien, Pakistan og Indien. Omdrejningspunktet for den visuelle identitet har været at skabe en skandinavisk og moderne ramme med international appel, hvor fokus er på produkterne og de kvalitetsegenskaber der knytter sig til disse. Identiteten er bygget op omkring kvadraten, da kvaliteten af et tæppe måles i, hvor mange knuder der er indenfor en kvadratcentimeter.