Profil Optik
At skabe kundestrøm til butik med taktisk udsalgskampagne, der understøtter brandets personlighed
Koncept, design, animation, tekst og instore kampagne
Æstetisk taktik
Udsalg og æstetik er to ord man sjældent ser i samme sætning. Ikke desto mindre ønskede Profil Optik sig en effektiv og meget i øjenfaldende udsalgskampagne, som skulle udgøre en værdig ramme omkring alle de lækre premium brands, som Profil Optik forhandler.
Udsalgskampagnen skulle være taktisk og så skulle den være æstetisk, moderne og aspirerende. Afsæt var at respektere – men også udfordre – eksisterende designguideline.
Vi kombinerede Profil Optiks orange brandfarve med den klassiske udsalgsfarve, gul, og tilsatte pink for at skabe et frisk og moderne look.
Farvepaletten blev anvendt i et grafisk mættet, asymmetrisk og stramt design, hvor taktiske budskabet kunne stå tydeligt frem. Kampagnen blev senere adapteret nordisk i forbindelse med et kollektionssalg.
Blikfang i postkassen
Ved første lancering af kampagnen designede vi også en kuvert, der indeholdt en direct mail med VIP-invitation til pre-sale samt små historier om øjensundhed, fashion og brillenyheder.