Patriotisk Selskab

Fra jord til skærm

Denne case omfatter:
Print, Web

Kindly tog det første spadestik

Patriotisk Selskab fik ny kommunikationsansvarlig, som ønskede at “børste jorden af”. Kindly fik muligheden for at designe hele universet for Patriotisk Selskab. Udfordringen bestod i at udvikle et helt nyt grafisk udtryk, som skulle indeholde alle elementer lige fra et WordPress-baseret website og direct mails til diverse trykte opgaver som eksempelvis årsberetninger, driftsanalyser, produktark, annoncer osv. Her var ikke kun tale om en brevlinje, men alt hvad der kunne komme på skærm og papir.

Patriotisk Selskab kontaktede Kindly, da de vurderede, at de hos os kunne opnå en totalløsning med alt fra webdesign til færdigtrykte materialer. Vi er nu kommet i mål sammen, og begge parter er rigtig stolte af resultatet.

content-img1

Website + direct mail skabelon

Visuel identitet

I forlængelse af det eksisterende logo udviklede vi 3 ikoner til at symbolisere de 3 hovedområder: Økonomi, Planteavl samt Husdyr, miljø og jura. Disse ikoner bliver understøttet af en farvepalette, hvor hvert område har sin egen farve, så det er nemt at få et overblik over hvilket område, man er i på sitet.

Udarbejdelse af designguide

Med de nye visuelle tiltag for Patriotisk Selskabs identitet, udviklede vi en designguide med beskrivelser af anvendelse for logo, farver og typografi. De primære farver grøn og grå anvendes, når det udelukkende drejer sig om corporate kommunikation. De sekundære farver blå, brun og lysegrøn anvendes til de 3 hovedområder Økonomi, Planteavl samt Husdyr, miljø og jura. Til al intern og ekstern korrespondance bruges Univers 45 Light Pro og Univers 65 Bold Pro. Univers 67 Bold Pro Condensed benyttes online til overskrifter.

Herunder ses årsberetningen, som vi satte op på baggrund af designguiden.

content-img-1

box-img4

 

Hvad synes du om denne case?