OUH

usability på international recept

Denne case omfatter:
Web

Tiltrækning af forskere gennem brugervenlighed

OUH havde en udfordring. De havde et forældet website, der var svært tilgængeligt for brugerne, både mht. informationsflow og mobilkompabilitet. Vores løsning var et responsivt website med fokus på usability i et overskueligt visuelt univers.

Vi startede med at afholde et indledende møde med kunden for at få afdækket indholdsomfang og hvilke områder, der var de vigtigste, at få kommunikeret til målgruppen. Herefter blev der bygget en sidestruktur på baggrund af prioriteringen af relevant indhold.

case-ouh-oldsite

Opbygning ud fra prioriteret indhold

Overblik

Topslideren fungerer som den primære opmærksomhedsskaber og bruges til velkomsttekst, strategi og medicinske specialer.

Aktualitet

Under topslideren finder man en oversigt over kommende konferencer, et overblik over medicinske specialer, samt en teaser til seneste nyt.

Referencer

Herefter vises teasere til de øvrige undersider, inkl. The New OUH, to indgange til Referencer, samt en særskilt menu til patienter.

case-ouh-gestures

 

Optimeret til mobilitet

På mobilen er menuen gemt og foldes ud via menuknappen øverst til højre i menubaren. Til venstre i baren vises titlen på den aktuelle side man er på. Underliggende sider findes via en dropdown menu under hovedmenuen og viser den aktuelle underside, hvor man befinder sig.

Overskrifter og underoverskrifter er tilpasset i størrelse, så teksten er mere læsevenlig på mobilen. Brødteksten er som udgangspunkt samme størrelse som på tablet- og desktopvisningen.

Integration af software

Sitets generelle indhold styres gennem WordPress, mens indholdet til de medicinske specialer opdateres gennem Unik Pine Tree via et UPT-id.

case-ouh-devicelayouts

Desktop, tablet og mobil

Hvad synes du om denne case?