Grafiske kampagner
Der skiller sig ud fra kategorien
Orifarm Generics A/S
Skabe synlighed omkring Orifarms OTC produktkategorier, når der træffes købsbeslutninger på apoteket
Koncept, design, tekst, in-store kampagne
Enkelhed skaber synlighed
Apoteket som kontekst og salgsarena er et bombardement af sanseindtryk, hvor man som kunde primært retter opmærksomheden mod kønummersystemet. Der er ofte mange mennesker, lydindtryk og et varespejl, som gør flittigt brug af alle tænkelige kontrastfarver og effekter i forsøget på at få opmærksomhed.
Orifarm ønskede et in-store kampagneunivers, der kunne fremhæve OTC produktkategorierne – smerte, gastro, allergi, forkølelse og svamp – og fremstille disse som et pålideligt og effektivt kvalitetsvalg.
I udvikling af universet har vi arbejdet med at bryde genren for kommunikation i apotekerrummet, som har meget lidt nordisk feel. Orifarm er en dansk virksomhed, og derfor gav det mening, at anvende netop en mere nordisk stil. Vi udviklede et roligt og enkelt grafisk kampagneunivers.
Det grafiske univers giver os mulighed for at skære ind til benet og simplificere symptomer relateret til den enkelte kategori – symptomer, som findes både indenfor og udenfor kroppen – så kommunikationen er enkel og nem at afkode.
Enkelhed har også været kodeordet for hvordan, vi har arbejdet med overskrifter og tekster. Målet var været at skabe så meget enkelhed og ro, at kommunikationen kan afkodes på få sekunder.