Royal Unibrew

Online-fadøl

Denne case omfatter:
Web

Visuel identitet

Med udgangspunkt i den cirkulære form fra boblerne i øllets skum blev der udviklet et formsprog, som dannede rammen for logo-designet. Med en livlig streg underbygger logoet øllets karakter. Navnetrækket og overskrifter er sat med fonten Lobster, som understreger det runde og livlige formsprog.

Webshop til tørstige danskere tilpasset alle platforme

Royal Unibrew ønskede at gøre det nemt at bestille fadøl til festen. Det startede derfor med, i samarbejde med kunden, at klarlægge det idéelle købsflow for brugeren. Mange er i tvivl om, hvor meget fadøl de skal bruge til et arrangement, og derfor blev der udviklet en beregner, så brugeren nemt kan blive guidet til at bestille den rigtige mængde. Samtidig blev købsflowet tydeligt illustreret med ikoner og trin, så brugeren fra starten var bekendt med den enkle købsproces.

Kindly har stået for design af den visuelle identitet og udviklet et responsivt webdesign, der giver brugeren den mest optimale oplevelse af sitet, både på desktop, tablet og mobil. Integreret i løsningen er online kortbetaling.

Usability og købsflow

Centralt i designet er købsflowet, som er illustreret step-by-step med ikoner. Det er med til at give overblik og hjælpe med at fortælle, hvor brugeren befinder sig i købsprocessen. I sites visning på tablet og smartphone er menuen skjult og kan tilgås via ikonet øverst, som slider menuen ind fra højre.

Fra wireframes til færdigt design

For at kortlægge købsflowet bedst muligt startede vi med at bygge sitet i wireframes uden styling. På den måde kunne vi, i samarbejde med kunden, finde frem til hvilke typer sideskabeloner, der ville blive brug for at udvikle til sitet. Da strukturen var på plads, gik vi i gang med at bygge designet til sitet ud fra den nye visuelle identitet.

 

case-onlinefadol-wireframes1

Hvad synes du om denne case?