OFF16

Odense Filmfestival

Denne case omfatter:
Outdoor, Print

Udfordringen

Odense Internationale Filmfestival (OFF) kom til Kindly med et ønske om at øge læsbarheden, designet og brugervenligheden i deres trykte festivalprogram. Programmet er festivalgæsternes eneste mulighed for at navigere i de mange forskellige visninger på Odense Filmfestival, og det er derfor et uundværligt værktøj for alle festivalens gæster.

 

TYPOGRAFI

  • font1
  • font2
  • font3

FARVER

  • blue
  • red
  • yellow
  • green
  • black
  • white

Løsningen

Hos Kindly ændrede vi formatet fra tabloid- til magasinformat, og vi strammede designet op, så programmet fremstår skarpere, mere læsevenligt og tydeligere i sin visuelle identitet. Det endelige resultat blev rigtig godt modtaget, og kunden var meget tilfreds med det endelige produkt. Der blev efterfølgende designet og produceret forskellige annoncer, bannere og plakater.

Testimonial

En af grundpillerne hos Odense International Film Festival er det trykte katalog. Her kan vores mange gæster orientere, forelske og fordybe sig i festivalens mangefold af tilbud. Balancen mellem æstetik og brugervenlighed er hårfin, og Kindly navigerer sikkert imellem de to poler. Vi oplever stor faglig stolthed, en sikker hånd, men også nysgerrighed og legesyge, når det gælder grafiske udtryk. Kindly udviser stor lydhørhed overfor vores ideer og behov og har i flere år leveret et resultat, vi er både glade for og stolte af.

– Birgitte Weinberger, festivalleder

Hvad synes du om denne case?