Musikhuset Posten

Visuel ramme til co-branding

Denne case omfatter:
Outdoor, Print, Sociale medier

Koncept

En af udfordringerne ved måden Posten viste koncerter på før var, at Albani’s “En del af…” med tiden havde fået lov til at fylde så meget i udtrykket, at det stjal fokus fra artisten. Derfor var første øvelse i transformationen at skabe den rette balance mellem Posten, artisten og Albani’s sponsorrolle.

Løsningen blev at skabe en dekorativ ramme omkring koncerten med nedtonede Albani elementer. På den måde kom Albani til at fremstå mere som en del af udtrykket og ikke så meget som en reklame. For at tage hensyn til forskellige typer pressebilleder blev der udviklet en mørk og en lys udgave af rammen, som samtidig kunne være med til at give variation og dynamik til udtrykket.

case-posten-albanilogo

case-posten-variationer

 

Variationer

Posten opererer med op til 14 forskellige plakatformater. Det betød, at der designmæssigt skulle udvikles et system til at håndtere korrekt versionering. Løsningen blev at fastholde dimensionerne på udvalgte elementer og lade de lige flader imellem dem forlænge eller forkorte.

Facebook

Som primært annonceringsværktøj benytter Posten Facebook. Foruden identitetsbilleder (coverbillede m.m.) har Kindly stået for designskabeloner til koncerter og konkurrencer.

 

case-posten-facebook-reactions

case-posten-facade

Hvad synes du om denne case?