Kopenhagen Fur

#spotafur

Denne case omfatter:
Sociale medier

Udfordringen

Verdens største auktionshus for eksklusive pelse Kopenhagen Fur, kørte en kampagne over tre måneder, hvor de gerne ville have brugere til at uploade billeder af pelse, som de stødte på i deres dagligdag, til Copenhagen Fashion Week eller andre spændende steder. Vinderen af konkurrencen vandt en eksklusiv pels fra DAY Birger et Mikkelsen.

Applikationen gjorde det muligt at uploade billeder via de sociale medier Facebook og Instagram eller via almindelig upload fra computer, tablet eller smartphone. Mange hundrede billeder fra hele verden blev uploadet og delt i applikationen.

Valg af platforme

Det sociale medie Instagram er drevet af brugernes billeder, som deles med beskrivelser og hashtags. Instagram er stadig i vækst, og bruges i høj grad af modeinteresserede kvinder, hvilket gjorde valget af medie oplagt for kampagnen med mode og pels.

Med over 35.000 likes på Kopenhagen Furs Facebook side var det naturligt at bruge denne kanal som understøtning af Instagram, til dels for at drive trafik til kampagnen, men i høj grad også for at udnytte Facebooks oplagte muligheder for brugerinvolvering.

case-kopenhagenfur-socialeikoner

Filmen er venligst udlånt af Kopenhagen Fur.

case-kopenhagenfur-quote

I slutningen af 2013 etablerede Kopenhagen Fur i samarbejde med Kindly en fotobaseret konkurrence, hvor Facebook og Instagram smeltede sammen i en perfekt løsning. Hos Kopenhagen Fur ønskede vi at inddrage Instagram i vores allerede etablerede Facebook løsning. Drengene fra Kindly var lynhurtigt klar med en idé og en app, som gav os lige nøjagtig det, som vi søgte. Vores #spotafur koncept var simpelt: Du ser en pels, du tager et billede og du deler billedet med os. Det var til at forstå, og med et simpelt design og teknisk løsning understøttede Kindly vores behov perfekt. For os var det vigtigt at få god spredning på både app og indhold, og med et mobiloptimeret site sikrede Kindly, at løsningen virkede på alle platforme.

– Tobias Østergaard Brandt, Webredaktør, Kopenhagen Fur

Hvad synes du om denne case?