Vi hjalp Jørgen
med at bekæmpe snackspild

Kunde

KiMs, Orkla Confectionary & Snacks Danmark

Målsætning

At undgå madspild ved at give kunder – btb og btc – direkte adgang til at købe KiMs produkter online

Kompetencer

Forretningsudvikling, koncept, webdesign, webudvikling, digital analyse

Fra madspild til omsætning

KiMs følger med samfundsudviklingen, og ville bekæmpe madspild med en digital afsætningskanal til både private og virksomheder.

Løsningen er en webshop med en produktanbefalingsmotor, der rummer KiMs univers og alle de velkendte produkter, så private og virksomheder kan bestille og få leveret snacks direkte til døren.

Webshop indeholder også attraktive priser på produkter med kort holdbarhed eller udgående varer, og mindsker således madspild.

Shoppen er integreret med KiMs nyhedsbrev, så der løbende drives nye kunder over i KiMs klubben, og de loyale snack-fans får tilbud først.

Shoppen kan håndtere udsendelser af gaver, hvilket særligt i Corona-perioden har vist sig at være ekstra populært.

Kindly har stået for koncept, forretningsudvikling og eksekvering af den nye webshop, og har i tæt samarbejde med KiMs bygget en solid digital afsætningskanal.

”KiMs Webshop er blevet en kæmpe succes. Da vi gik live med webshoppen, vidste vi ikke, hvor stort det kunne blive. Interessen har været enorm og positiv feedback fra forbrugere og ordrer ruller ind i tusindvis.

Den nye salgskanal har været en større succes, end vi havde turdet håbe på. Vi kan allerede nu se, at forbrugerne har taget konceptet til sig, og det er især pakkeløsningerne og ’undgå snack-spild’ produkterne, der er salg i.

Vores forventning til webshoppen var, at den ville generere omkring 1.000 ordrer på et år.
Med 1.400 ordrer på de første to uger kan vi nu glæde os over, at potentialet er meget større end forventet.

Vi markedsfører os via Facebook og Instragram samt nyhedsbreve til både B2C og B2B kunder.

Vores tekniske løsning med Woocommerce er en simpel og overskuelig model, som er let at arbejde med i praksis. Woocommerce er koblet sammen med Shipmondo, hvilket giver os en nem og brugbar løsning til håndtering af ordre.

Projekt ”KiMs Webshop” har fået stor intern fokus, og vi arbejder nu målrettet på at udvikle eksisterende løsning til en mere optimal håndtering af B2B-virksomheder og offentlige institutioner.

Kindly har hjulpet os fra opstartsfasen og fulgt os hele vejen med råd og vejledning".

Janne Skall Sørensen, Cheif Channel Manager
Antal ordrer 1400 (de første to uger)