Restaurant Grøften i Tivoli

Moderne løft med respekt for historien

Denne case omfatter:
Print, Sociale medier, Web

Udfordring

Efter mere end 40 år har Restaurant Grøftens tidligere forpagter Poul Eriksen givet stafetten videre til nye ejere.

Jacob og Dorte Elkjær, som tidligere har drevet den velrenommerede restaurant Fænøsund med udsigt over Lillebælt og Middelfart, overtog restauranten 1. Januar 2016, med henblik på at fortsætte det vandtætte koncept der knytter til Grøftens navn. Dog havde de ønske om at opdatere den visuelle identitet, så deres personlighed blev en del af det velkendte univers.

Print

Med udgangspunkt i de tidligere materialer, blev Kindly stillet overfor den opgave at udvikle nyt koncept, som favnede både Jacob og Dorte Elkjær, men også det etablerede brandunivers, som hele Danmark kender så godt.

Samtlige materialer blev gentænkt med det nye pay-off; Smag en bid af Danmark – siden 1874. Samtidig blev logo, grafisk identitet, typografi og tone of voice strammet op.

Website

Der er for Jacob og Dorte Elkjær ingen tvivl om, at digitale salgkanaler skal sikre fortsat succes i Restaurant Grøften. Til det formål udviklede Kindly et simpelt, billedbåret og naturligvis responsivt website, som sikrer nem bordbestilling og informationssøgning på tværs af deskstop, mobil og tablet.

· Bordbestilling
· Online menukort
· Historie/blog
· Responsivt design
· CMS WordPress
· Fleresproget version
Samarbejdet med Kindly har været meget positivt for os.
Vi har, i forbindelse med overtagelsen af restauranten, været meget fokuseret på, at Grøftens identitet og tradition skulle videreføres, og jeg synes, at Kindlys team med stor erfaring og et tydeligt know-how har vist os, hvordan vi med respekt for historien skulle bæres ind i sommersæsonen 2016. “ 


Dorte Elkjær

 

Social Media

Grøften ER hele Danmarks, og derfor anbefalede Kindly at etablere en stærk tilstedeværelse på sociale medier. Facebook og Instagram blev de fortrukne platforme, da Facebook favner hele Danmark og Instagram inviterer til det smukke visuelle univers, som omkredser Restaurant Grøften.

Kindly har udviklet strategi, etableret tilstedeværelsen og håndterer også indhold og annoncering for begge platforme. Med godt 2000 likes på under to måneder har lanceringen været en stor succes, og der er ingen tvivl om, at det vil fortsætte.

Hvad synes du om denne case?