Culture-Club

Nye rammer for store oplevelser

Denne case omfatter:
Sociale medier, Web

Visuel Identitet

Culture-Club er et nyt odenseansk eventbureau bestående af erfarne branchefolk, der ønskede at skabe en ny aktør på koncertmarkedet med fokus på mangfoldighed og kvalitet. Bureauet kom til Kindly, med sit nye navn, og bad os skabe de visuelle rammer for deres identitet – både online og på print.

Gennem en skitsefase, hvor 18 forskellige logoforslag blev vendt og drejet, blev det mest enkle forslag valgt ud – 2 C’er, der slynger sig ind i hinanden, med navnet skrevet i en cirkel omkring. Der blev også skabt en udgave af logoet, hvor teksten står til højre for ikonet, med henblik på optimal gengivelse af logoet i mindre størrelser, fx på mobil, visitkort osv.

case-cultureclub-skitser

 

case-cultureclub-devices

Website

Sitets hovedfokus er koncertkalenderen, hvor man kan få overblik og bestille billetter. Kalenderen er forsynet med en multi-sorteringsfunktion, hvor man kan vælge at selektere ud fra genre, sted eller tidspunkt. Man kan også vælge at fritsøge mellem artister eller spillesteder. Sitet er naturligvis responsivt, så brugeroplevelsen er optimal på både desktop, tablet og mobil. Udover kalenderen, kan der også downloades artistmaterialer under “presseområde” og findes baggrundsinfo under “backstage”.

Herunder ses første oplæg, hvor desktop, tablet og mobil er rullet ud.

case-cultureclub-deviceparade

case-cultureclub-facebook2

Facebook indhold

Som primær kommunikationsplatform og indtrækningsværktøj til websitet, hjalp vi Culture-Club’s Facebook side på vej med design af bl.a. profil/cover-billeder og koncertbannere.

Hvad synes du om denne case?