Design dine egne
etiketter

Albani logo
Kunde

Albani, Royal Unibrew A/S

Målsætning

Skab en kampagne, som understøtter, at Albani er fynboernes favoritøl

Kompetencer

Koncept, design, tekst, web-shop, POS-kampagne, tryk, pakning og distribution

Albani
bliver personlig

Albani er et fynsk fyrtårn, med en stærk lokal forankring og en stor plads i hjertet hos de fynske forbrugere. På et yderst kompetitivt marked kan Albani ikke tage denne privilegerede position for givet. Den skal brandet konstant gøre sig fortjent til.

Omdrejningspunktet for kampagnen er de velkendte Albani etiketter: Pilsner, Classic og 1859. I dagligvarehandlen, på udskænkningssteder og på sociale medier blev forbrugerne mødt af en kampagne, som inviterede til at designe og købe egne personlige etiketter på en digital platform.

Kampagnen har indtil videre genereret 42.157 sjove, skøre, kærlige og unikke Albani etiketter, som er blevet brugt i mange private sammenhænge, og dermed set af mange flere. Tilbud om at designe egne etiketter bliver stadig brugt, også selvom kampagnen ikke kører længere. Kampagnen tjente sig hjem 5 gange via salg af etiketter. Kampagnen blev ligeledes gemmeført på de lokale brands Thor og Ceres.

Facebook og Instagram
Da kampagnen blev rullet ud, blev etikettebyggeren tænkt ind i alle opslag, mere eller mindre direkte. Gennem både statisk og dynamisk content, blev Albanis følgere eksponeret for muligheden for at designe deres egne etiketter. En efterspurgt feature var nu en mulighed for følgerne og vores content blev modtaget med stor entusiasme og glæde Med kampagnen kom vi geografisk længere ud, da vi nu havde en oplagt mulighed for at ramme målgruppen som var fraflyttet det normale annonceringsområde.
Fortrykte etiketter
I supermarkederne kunne kunderne tage gratis ark med hjem og klistre på deres øl.

”Vi ønskede at lave en kampagne, hvor vi ikke alene ville give noget til vores loyale forbrugere, men også gøre øllen til deres. Kindly var den rette samarbejdsparter, da de både kunne hjælpe med udviklingen af platformen, trykke alt materiale til Retail og HoReCa samt udtænke content til SoMe”.

Pernille Wichmann Sørensen, Marketing Portfolio Manager Regional Beer & Cider
Brandinteraktioner 5100
Antal etiketter 42.157