Et fynsk fyrtårn har 160-års jubilæum
Albani, Royal Unibrew A/S
Skab en kampagne, som iscenesætter den specialbryggede jubilæumsøl og fortæller om Albanis 160 årige historie.
Koncept, design, tekst, POS-kampagne, TV spot, SoMe-kampagne, tryk, pakning og distribution.
Fynboernes jubilæumskampagne
Albani Bryggerierne havde 160-års jubilæum i 2019, hvilket selvfølgelig skulle fejres!
Albani har, siden sin grundlæggelse i 1859, været en stor og betydningsfuld del af Fyn og fynboerne. Dels gennem den daglige omgang med produkterne, men også i den aktive deltagelse, Albani har i den fynske kultur. Det er en del af Albanis DNA at bidrage til udviklingen af det kulturliv der udspiller sig på Fyn og det har det været siden Ludvig Theodor Schiøtz satte den første bryg over den 7. november 1859. Sammen med fynboerne satte vi en ny bryg over og lod os, over hele brygperioden, inspirere af vores arv og historie.
Jubilæumskampagne havde en række overordnede formål og virkemidler. Først og fremmest var fokus på at invitere indenfor og vise hvor omhyggelig, Albani er med at brygge en jubilæumsøl, og hvor meget kærlighed, der læggers i alle elementer. Dernæst på at bygge bro mellem historien og alt det nye, der sker på Albani, og for at minde fynboerne om de mange fælles oplevelser, vi har haft siden 1859, og slutteligt at skabe en række underholdende, oplysende og interessante indslag, som blev afsløret lidt efter lidt i løbet af kampagnen.
Værtshuse
Outdoor
Fokus på craftmanship, historie og ølbrygning
Facebook var kampagnens primære platform, hvor vi trinvis løftede sløret for jubilæumsøllen i takt med brygprocessens faser. Kampagnen sigtede efter at informere og involvere fynboerne via video content, som havde til opgave at styrke kendskabet til Albanis craftmanship, historie og tilblivelsen af jubilæumsøllen.