Online 25.04.2016
Top image

Af: Tobias Østergaard Brandt

Canvas Ads tager annonceringen til nye højder

Facebook har lanceret Canvas Ads i et kvalificeret forsøg på at forfine annonceformatet til mobilbrugere. Og det er et format, du bør tænke ind i din kommunikation.

Facebook har et meget imponerende annonce-setup med et væld af muligheder og format-varianter. Seneste bud på et sådan er Canvas annoncer, som i mange tilfælde overflødiggør landing pages, og som gør det nemt og hurtigt at lave interaktive annoncer med stor effekt.

Hele ideen med Canvas er at tilbyde annoncer, hvor den mobile bruger aldrig forlader Facebook-platformen, men tilbydes en flydende og hurtigt indlæst oplevelse med mulighed for at swipe mellem visuelt indhold, tilmelde sig events og gå direkte til køb af produkt.

En fortælling frem for alt

Canvas bygger videre på Facebook platformens store force i forhold til at bringe en fortælling til live via indhold. Foto, video, GIF-filer og tekst bringes i spil, og skaber en mere dyb oplevelse for brugeren.

Se her, hvordan store brands bruger Canvas , og lad os tage en snak om, hvordan vi kan bringe din fortælling til live med Canvas.